W jaki sposób wyglądają skoki tandemowe oraz w jaki sposób skakać cało?

Skoki tandemowe to rodzaj skoków spadochronowych, w których początkujący skoczek czy też „pasażer” jest dołączony do instruktora tandemu, który jest odpowiedzialny za większa część nawigacji oraz dozorów w czasie zejścia. Skoki spadochronowe w tandemie są legendarnym wyborem dla początkujących skoczków spadochronowych, bowiem zezwalają jednostkom doznać dreszczyku uniesień związanych ze spadochronem bez wymogi intensywnego szkolenia – skoki spadochronowe w tandemie lubuskie. Doświadczenie w skokach spadochronowych w tandemie w większości wypadków zaczyna się od odprawy szkoleniowca, w trakcie której pasażer jest zapoznawany ze sprzętem, jaki będzie używany, i zapoznawany z procedurami, które będą egzekwowane podczas skoku.

Pasażer jest następnie zakładany na uprząż, która jest połączona z uprzężą instruktora, a dwie figury są połączone ze sobą za pomocą szeregu linii i karabińczyków. Po sprawdzeniu oprzyrządowania i przygotowaniu pasażera do lotu para tandemów wsiada do aeroplanu i wznosi się na wysokość około 13 000 stóp. W owym momencie prowadzący udzieli pasażerowi paru ostatnich nakazów, a po pewnym czasie otworzy drzwi aeroplanu, pozwalając parze wyjść na otwarte niebo.

W trakcie wolnego spadania w powietrzu instruktor oraz pasażer osiągną szybkość około 120 mil na godzinę, zanim instruktor otworzy spadochron na wysokości około 5000 stóp. Od tego momentu instruktor przyjmuje kontrolę nad zejściem, delikatnie prowadząc parę na ziemię, podczas kiedy pasażer admiruje zapierające dech w piersiach pejzaże oraz cieszy się uczuciem nieważkości. Po wylądowaniu para tandemów jest witana przez obsługę naziemną, która pomaga w kasowaniu oprzyrządowania oraz umożliwia wszystkie dodatkowe wsparcie, jakie może być niezbędne.

Cały skok spadochronowy w tandemie trwa na ogół około dwóch godzin od początku do końca, w tym odprawa, lot samolotem oraz sam zjazd. Skoki spadochronowe w tandemie są uważane za stosunkowo pewną działalność, z niskim współczynnikiem wypadków czy też urazów. Wynika to częściowo z faktu, iż instruktor jest odpowiedzialny za większa część nawigacji oraz kontroli w czasie zniżania i jest przeszkolony w obrębie radzenia sobie w rozmaitych sytuacjach awaryjnych.

To powinno ci się spodobać:

Dodaj komentarz